Film og foredrag

14. marts

Barrit Sognegård

Jagt i New Zealand med Tonny Nørmark Jakobsen og Jakob Jensen

Det vi alle går og drømmer om, har de to kammerater så gjort det. Tonny og Jakob har hver revet et halv år ud af kalenderen. Tonny havde vinter halvåret og Jakob sommer halvåret, og draget til New Zealand og har fået deres højeste ønsker opfyldt: At gå på jagt hele året, oplevet de forskellige vildt arter, der måtte

jages samt de forskellige jagtformer og de fremgangsmåder der benyttes i New Zealand.

Vi glæder os til et ”levende” foredrag med de to gutter.

”Laksefeber” fluefiskeri ved John Petermann

John Petermann har gjort fluefiskeriet til sin levevej. John arbejder til dagligt som ansvarlig for fluefiskerrejser hos Strobel Travel i Aarhus, og sideløbende driver han et internetfirma der sælger fluebindingsmaterialer og fluegrej, sammen med sin gode ven Daniel Holm.

John har rejst rundt i det meste af verden i jagten på de mest eftertragtede sportsfisk, og de sidste 15 år har Atlanterhavslaks, stillehavslaks og steelheads også været på rejseprogrammet.

Foredraget forsøger at forklare den såkaldte ”laksefeber” som mange fluefiskere er ramt af året rundt; John viser billeder og fortæller sjove historier krydret med fakta.

Omtale

Fællesforedrag med de samarbejdende jagtforeninger på Juelsminde Halvøen.

Tovholderen var Urlev Stenderup Jagtforening for år 2019.

Tema var Jagt i New Zeeland og Flue- laksefiskeri.

Det så ud til at der var en god ide at vælge et jagt og fiske tema, da det gav nogle helt nye ansigter der mødte op.

Tonny Nørmark Jakobsen og Jakob Jensen fik ordet først med tale og billeder, de kunne blive ved hvis de ikke var blevet stoppet.

De har godt nok oplevet noget på hver deres tur, og turen er ikke stoppet endnu sige de begge to.

John Petermam fortalte om fluefiskeri verden rundt, havde gode biller med og sjove fortællinger og historier krydret med fakta.

Tak til foredragsholderne, og de fremmødte.

Der er gratis entre, Amerikansk lotteri, øl og vand salg får det hele til at gå rundt.

Tema hilsner fra

Gordon Skov