Hjortebane Måde v/Esbjerg

3. marts

Mådevej 113b

6705 Esbjerg Ø

Har vi lejet hjortebanen i Måde v. Esbjerg adressen er: Mådevej 113b, 6705 Esbjerg Ø.

Der er mulighed for, at skyde/træne til løbende hjort.

Der kan skydes ind til fast mål, indskydningsbænk findes og der skydes endelig til løbende hjort.

Bemærk, at indskydnings banen er åben hele tiden til fælles benyttelse, dog lukkes banen, hvis vi bliver enige om, at skyde på forskellige afstande uden for.

Vi har banen fra 09.00 til 12.00, så der er god tid til træning og skydning til hjorten.

Ps: Den der skyder sig til flest point til løbende hjort får overrakt foreningens ”vandrepind”

NYT NYT: Vi skyder også til vores Jubilæumspokal, men hvordan? er dagens overraskelse, god fornøjelse.

Her er chancen for, i god tid, før bukkejagten for alvor går ind, at træne lidt med riflen.

Minimum 10 deltagere, max 15. Først til mølle.

Tilmelding til Poul Erik tlf. 4018 7568

senest den 24. februar.

Poul Erik vandt sidste år ”vores” vandrepind, skal han igen vinde i år? Vi giver ham modstand.

Evt. fælleskørsel aftales ved tilmelding.

Med vandrepind hilsen

Poul Erik Poulsen.

Omtale

Trods kulde, mødte der en flok riffeljægere frem til Måde Skydebane, for at træne før jagtsæson for 2018 går ind.

Alle der går på jagt SKAL have indskudt og trænet med sit våben før ny sæson, det skylder vi os selv og ikke mindst vildtet.

Altså skal der trænes før vi nedlægger råbukken i maj/juli og ikke mindst, når alt hjortevildt jagten  går ind i oktober måned.

Tak til de fremmødte, der vil træne for færreste anskydninger.

Dagens start gik som sædvanlig med skydning til løbende hjort på 100 meter, her skyder vi til vores vandretrofæ (pind).

Der var skarpe tætte resultater, her måtte Carsten Brugs og Gordon Skov i omskydning. Med stor spænding om, hvem vil vinde årets ”pind”.

Resultatet blev til,  at Gordon skov vandt årets trofæ 2018, der blev afleveret at vinderen fra 2017 af Poul Erik Poulsen.

Foreningens Jubilæumspokal blev sat skydning til anden runde, det blev uden yderlige konkurrencer total vundet af Carsten Brugs.

Tillykke til vinderne af de to ”trofæer” 2018

Derefter gik der løs på banen til træning, til de fleste af os ikke havde flere patroner, tak for en super god formiddag.

Håber vi ses til næste år, samme sted og samme kl. 09.00 – 12.00.

Holdkaptajn:

Poul Erik Poulsen.