Film og foredrag

Barrit Sognegård

Kom til foredrag og hyggeaften ved De samarbejdende jagtforeninger på Barrit Sognegård fra kl. 19.00 til ca. 21.30. Tovholder I år er Barrit jagtforening.

Falkoner Louise Vedel fra Falkecenter Samsø, vil komme og fortælle om Falken og Falkejagt.

Mads Flinterup fra Danmarks jægerforbund, vil fortælle om Ministerens forvaltningsplan, og Ulvens tilstedeværelse.

Falken: Falkejagt er en 4000 år gammel tradition som stadig praktiseres over det meste af verden. Det er en klassisk jagt form, som blev ulovlig i 1967 i Danmark, men vi er nu 50 år efter meget tæt på at få jagt med rovfugl genindført i Danmark.

Louise vil gå i dybden af hendes store passion for rovfugle og levende fortælle om fascinationen bag falkejagt, og hvad det er der driver hende og de andre falkonerer til stadigt at kæm-

pe for at få lov til at gå på jagt med sine falke, høg og ørne.

Louise medbringer et udvalg af Hendes falke, høge og ugler.

Vi ses d. 8. marts kl. 19.00

Fri entre - øl & vand købes