Bukkearrangement

19. maj

Bålhytten

Bagved Kirkeskoven/kirken

Bukkearrangementet i bål hytten nede bagved Kirkeskoven/Kirken fra klokken 09.30 – 12.00.

Vil du/I være med i årets bukkebedømmelse, skal man være til stede til klokken 11.00 senest, hvis man ønsker at være med til kåringen, da det vil foregå på dette tidspunkt.

Alle foreningens medlemmer er velkomne med eller uden skudt buk.

Vi tænder bål og hygger os. Foreningen byder på brød og pålæg, samt en lille en til halsen. Medbring evt. selv kaffe/te. Vi starter med det spiselige, og ser derefter på de medbragte skudte bukke, fra præmier dagen til nu.

Der er en flaske god Barrit Jagt vin til alle, der har skudt buk med. Den største skudte buk kåres.

Kom og mød dine jagtkammerater denne morgen, få nogle gode historier fortalt, og ligeledes fortællinger om, hvordan bukkedagene er foregået, siden præmier dagen d. 16. maj.

Der vil være afstandsbedømmelse, gæt hvad bukken vejer osv.

Hvis du/I vil være sikker på en siddeplads, så tag jagtstolen med derned.

Vi ses til en hyggelig formiddag mellem jægere.

Med bukke hilsen

Carsten E. Nielsen

Omtale

Vejret var virkelig ikke med os denne morgen. Regn, blæst og kulde holdte bukke fra os.

Der var dog historier fra oplevelserne om morgenen, fra de fremmødte der dukkede op i løbet af formiddagen.

Vi plejer at afstandsbedømme forskellige dyr og fugle, og det blev også gjort.

Afstande  på dyr og fugle:

Buk stod på 29 meter, blev vunder af John K. Sørensen med 28 meter.

Ræv stod på 34 meter, blev vundet af Karsten Sølvhøj med 34 meter.

Harer stod på 25 meter, blev vundet af John K. Sørensen med 24 meter.

Gås stod på 40 meter, blev vundet af Kristian L. Sørensen med 40 meter.

Fasan stod på 18 meter, blev vundet af Jørn L. Pedersen med 18 meter, og Claus Hansen med 18 meter.

And stod på 39 meter, blev vundet af Jørn L. Pedersen med 39 meter.

Pæne vurderings resultater til de brave bukkejægere, tillykke med resultaterne.

Vi havde en hyggelig formiddag, knæk og bræk til bukkejagten 2017

Med bukke hilsner